Lesson 6 - 9 Review and Credit Cards

体の痛みはまぁまぁで今日は薬なしで過ごしています。

さて、レアジョブに、みんなの評価が表示されるようになりました。でもほとんどの先生が4以上のような・・・調べてみると、3台の人もいました。

この評価はいつもレッスンのあとの評価に加えて、キャンセル率などを加えて評価しているそうです。

最近私はあの評価をしていないのですが、どれくらいの人が評価しているのかな?

満足のポイントがなんか少しずれている感があるというか、いやそれはできていて当たり前でしょ、みたいなところがあるんですよね。通信環境とか、指摘とか?

 

参考になりそうで、ならなさそうな評価のような?

 

さて、レッスンを進めています。

 

  • put one's phone on silent/vibrate
  • a pet peeve of someone's
  • have one's eyes glued to the screen
  • less is more
  • too much of a good thing
  • reek
  • As far as I'm concerned, …
  • That is to say, …
  • Take …, for example.
  • Yes and no.
  • a white lie
  • hurt someone's feelings
  • be in the wrong
  • lose all meaning
  • take the blame
  • read between the lines

シチュエーションが、パンを焼いてきてくれた人に、フィードバックがあったほうがよかれとおもって、硬いね、っていったら、相手が怒っちゃった、みたいな話だった。

現実だったら、そんな人、ほっておいたほうがいいよね。自分でかってに焼いてきたパンを食べさせておいて、怒るなんて・・・食べてくれてありがとう、でしょ。

パンとかクッキーとか焼いてくる人ってたまにいるけど、けっこう食べるほうがきついんだよね・・・

 

 

1. To pay one’s credit card in full means to pay the whole credit card bill at once.

 

If you don’t pay your credit card in full, you’ll end up paying a lot more money in the long run.

 

2. To be in debt up to one’s eyeballs means to owe a large amount of money.

 

Ted’s working two jobs because he’s in debt up to his eyeballs.

 

Erin went on a shopping spree last weekend. She bought three pairs of shoes and two luxury bags.

 

クレジットカードの話題ってけっこう難しいな

 

In Japan, you’re often asked by cashiers how many installments you want to pay in (分割払い).