Lesson 6: Temples and Shrines

超人気の先生、予約取れたので、楽しみに待っていたら

開始17分前にキャンセル・・・

私の後の時間のクラスはやっているみたいだし。。。

人気だから、もう初回の子はとらないとか、そういう感じなのかな?

悲しいのでブックマークから外すことにしました。

代行の先生は、前にやったことがある先生だっけど、代行っていうことはわからないみたいでした・・・

 

今日の表現

1. When someone tends to do something, they are likely to do it often.
Students tend to go there to pray for their exams.

2. A good luck charm is an object that people believe will bring them good luck.
The shrine sells different kinds of good luck charms.


3. To be for something means that it’s used for a special purpose.
This bracelet is for happiness in life.

 

 チェックした表現

enshrine


the first visit of the year to a shrine ; 【元旦の】〘pay〙a visit to a shrine on New Year's Day.



a Buddhist [a memorial] service ⦅for⦆.
▸ きのう亡母の法事を営んだ
We held a memorial service for our (dead) mother yesterday. (!a memorial service で母は亡くなったことは明らかなので dead はなくてもよい)


tal・is・man


a Buddhist monk.

ーーーー

a Shinto priest.