Warning Signs

GW明けましたが、レッスンが混雑している感じありますね〜

人気の先生は埋まりっぱなしだし、それほどでもない先生も埋まっている。

ということで、5日はレッスンを受けましたが、6日は休みにしました。

なんか疲れちゃったなぁ・・・

自転車こぎ頑張りすぎたかな。それとも仕事の新規が多いせいかな・・・GWも結局仕事なしの日なかったしな。

 

1. A loose cannon is an unpredictable, uncontrollable person who can be dangerous.

 

I try to stay away from him as much as possible. He’s such a loose cannon!

 

2. A red flag is a sign that something is wrong.

 

Losing your enthusiasm for what you’re studying is a red flag. Maybe you should consider changing your major?

 

3. Trust your gut is an expression used to say that you should trust how you feel, especially if something seems wrong.

 

Don’t go on the trip if you have a bad feeling about it. Trust your gut.