Lesson 1 - 4 Review and Kawaii Culture

13日、14日とレッスンを受けています。

 

13日は、レビューレッスンで次のような表現をおさらいしました。

 

dressed to the nines
be all the rage
take home something
glitz and glamour
  • make someone out to be something
  • an invasion of privacy
  • someone’s life is an open book
  • behind the scenes
  • can’t deal with someone/something

先生は、明るくて楽しいです。

 

14日は、獣医の先生。相変わらず、たんたんと進んでしまう・・・

1. When something is very cute, you can say that it’s adorable.

 

I couldn’t help but hug the stuffed bear I saw! It was so adorable!

 

2. The mecca for something/someone is a place that many people want to visit because it is either very popular or very important for a certain thing or type of person.

 

My dream is to go to Broadway! It’s the mecca for theater.

 

3. When someone says that something is so cute/ugly/stupid it hurts, he/she thinks it’s extremely cute/ugly/stupid.

 

Did you hear why he said he quit his job? The reason is so stupid it hurts.

 

いろいろな先生がいる。

質問されて、答えるとそこからどんどん話を膨らませて、自分の体験を話して、また私に戻してくれる先生。これは盛り上がるし、フィリピンの人の体験や考えを聞けて楽しい。

 

割とトピックについて、自分でずっとしゃべってしまう先生。これはこれで、思いもよらぬ話が聞けるので楽しい。

 

自分の話はそこそこで、私が答えた内容をグイグイ聞いてきて、Skypeで写真を送って!というくらいの先生。

 

私が一番いいのは、1番の先生で、こういうタイプの先生を中心にお願いしている。2と3は、今の所ひとりづつしか知らなくて、2人は人気なのであまり頼めない。

 

獣医の先生は、あまり私の話に興味をもって聞かないタイプなので、もうやめようかな。獣医ということで2回めを受けたけど、普通なら、1回で終わるところだ。土日にレッスンをオープンしているので、いいかなと思ったが、それなら、土曜日の先生にお願いしたほうがいいかもしれない。