Single vs Married

18日、20日はレッスンを受けましたが、19日は疲れたので休みました。

一度休むとズルズルっと休みそうなので、気合が必要です。

 

お気に入りの先生の一人がレッスンを開かなくなってしまった。

日本の会社の面接がどうこういっていたので、それが通ったのかな?

またよい先生を探さないといけないですね。

最近、お気に入りの先生たちがみなすぐに埋まってしまってなかなか予約できない。そういうのもモチベーション下がりますね。

 

1. When you have the best of both worlds, you enjoy the benefits of two different situations.

 

Carol is able to take care of her daughter and maintain a successful career at the same time. She has the best of both worlds.

 

2. When you use the phrase someone/something from hell, it means you think that person or thing is terrible. Generally, this phrase should not be used in formal situations.

 

The Robinsons refuse to throw out their trash and often keep it on their balcony for months. They’re neighbors from hell.

 

3. When a man is a confirmed bachelor, he enjoys being single and doesn’t want to get married.

 

My brother is almost 40 and has no plans to find a wife. He’s a confirmed bachelor.