Variety Shows

18日、19日とレッスンを受けています。

18日の先生は、先週バイクで事故にあったそうで、足にちょっと引っかき傷できたのと、顔に痣ができたということでした。相手は病院いきになったとかですが・・・・

でも大丈夫!というお話でした。

 

1. When someone or something steals the show, he/she/it is the most impressive or amusing and therefore attracts the most attention.

 

Alex looked really handsome, but Greg stole the show when he pulled up to the party in his new luxury car. 

 

2. If something gets on someone’s nerves, it annoys them.

 

Commercials that have a group of people singing together get on my nerves!

 

nerves - an area of swollen and often dark skin under a person's eyes.

 

3. Something that’s long-running has been around for a very long time.

 

The long-running talk show has been on the air for over twenty years.

 

バラエティショーの話をしました。

フィリピンでは、43年間やっているお昼のバラエティショーがあるそうです。3人男性ホストがいて、ずっと同じなのだそうです。たくさんのメンバーもいて、笑っていいともみたいな感じなのかなと思いました。

また、ゴチになりますというのも、ゴチという名前で、放送されているそうで、好きな番組でよく見るそうです。